Generelt for alle tjenester:

Pligt information i markedsføring før køb:

  • Hvad købes – SERVICE NAME
  • Hvem sælger – Indholdsudbyder navn, mail, kundeservice tlf.
  • Pris og opkrævningsinterval (engangs, uge/måned)
    • Ved tjenester som markedsføres online skal prisen være angivet ovenfor en telefonnr. indtastnings rubrik.
  • 14 dags Fortrydelsesret
    • Ja – Læs mere om Fortrydelsesret på 4T.dk
    • Nej – Kunden skal aktivt fraskrive sig fortrydelsesret

Markedsføring efter køb:

  • Kunden får den købte tjeneste via SMS eller sendes information om hvordan kunden får adgang til den købte tjeneste (link). Denne information må gerne være en del af kvitteringsSMS, og skal i så fald ALTID placeres lige før ”MVH Indholdsudbyder…”
  • STOP koder ved fortløbende abonnement. (læs mere herom i afsnit 11.1.3)

Brug af SMS:

Dokumentation for hvilke SMS kunden sender og ikke mindst hvilke SMS kunden modtager er vigtige i forbindelse med behandling af kundeklager. Alle SMS som sendes af indholdsudbyder til kunden, og som har betydning for kundens betaling for tjenesten SKAL sendes via 4T (4T´s API*).

Eksempler:

  • Alle former for kvittering
  • SMS med abonnementsoplysninger, pin koder, content adgang etc.
  • SMS i forbindelse med prøveperiode
  • SMS i forbindelse med stop af tjeneste (Good bye SMS)

SMS tekster:

  • I nedenstående eksempler er SMS tekster skrevet med rødt
  • De relevante værdier for SERVICE NAVN, yy, Indholdsudbyder navn, mail, tlf. samt uge/måned indsættes på den angivne plads i SMS.
  • Disse SMS tekster indeholder al lovpligtig information og kan derfor ikke fraviges i opbygning eller indhold.

Eksempel 1: SMS initieret tjeneste med engangsbetaling:

  1. Kunden sender keyword til 1xxx
  2. Kunden modtager følgende:
    1. Når kunden har fortrydelsesret:
      1. Du er i gang med at købe SERVICE NAVN til yy KR. Du har 14 dages fortrydelsesret, læs mere om din fortrydelsesret på 4T.dk. Bekræft dit køb ved at svare JA.
        MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.
    2. Når kunden ikke har fortrydelsesret:
      1. Du er i gang med at købe SERVICE NAVN til yy KR: Bekræft dit køb ved at svare JA. Du anerkender og samtykker dermed til, at der ikke er fortrydelsesret på dit køb.
        MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.
  3. Kunden sender JA til 1xxx
  4. Kunde modtager en kvittering på SMS:
    1. Når kunden har fortrydelsesret:
      1. Kvittering: Du har købt SERVICE NAVN til yy KR. Du har 14 dages fortrydelsesret, læs mere om din fortrydelsesret på 4T.dk
        MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.
    2. Når kunden ikke har fortrydelsesret:
      1. Kvittering: Du har købt SERVICE NAVN til yy KR. I forbindelse med købet har du anerkendt og givet samtykke til, at der ikke er fortrydelsesret på dit køb.
        MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.

 

Eksempel 1A: SMS initieret tjeneste med fortløbende abonnement:

  1. Kunden sender keyword til 1xxx
  2. Kunden modtager følgende:
    1. Når kunden har fortrydelsesret:
      1. Du er i gang med at købe et fortløbende abonnement på SERVICE NAVN til yy KR. pr. uge/månd.
        Du har 14 dages fortrydelsesret, læs mere om din fortrydelsesret på 4T.dk.
        Bekræft dit køb ved at svare JA.
        MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.
    2. Når kunden ikke har fortrydelsesret:
      1. Du er i gang med at købe et forløbende abonnement på SERVICE NAVN til yy KR. pr. uge/måned.
        Bekræft dit køb ved at svare JA – Du anerkender og samtykker dermed til, at der ikke er fortrydelsesret på dit køb.
        MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.
  3. Kunden sender JA til 1xxx
  4. Kunde modtager en kvittering på SMS:
    1. Når kunden har fortrydelsesret:
      1. Kvittering: Du har købt et fortløbende abonnement på SERVICE NAVN til yy KR. pr. uge/måned.
        Du har 14 dages fortrydelsesret, læs mere om din fortrydelsesret på 4T.dk
        Opsig abonnementet ved at besvare denne SMS med STOP.
        MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.
    2. Når kunden ikke har fortrydelsesret:
      1. Kvittering: Du har købt et fortløbende abonnement på SERVICE NAVN til yy KR. pr. uge/måned.
        I forbindelse med købet har du anerkendt og givet samtykke til, at der ikke er fortrydelsesret på dit køb.
        Opsig abonnementet ved at besvare denne SMS med STOP.
        MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.
    3. Efterfølgende kvitteringer:
      1. Kvittering: Du er takseret yy KR. for dit SERVCE NAVN abonnement.
        Opsig abonnementet ved at besvare denne SMS med STOP.
        MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.
    4. Kvittering ved STOP:
      1. Dit abonnement på SERVICE NAVN er hermed stoppet.
        MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.

 

Eksempel 1B: SMS initieret tjeneste uden betaling:

  1. Kunden sender keyword til 1xxx
  2. Kunden modtager tjenesten

 

Eksempel 2: Online initieret tjeneste med engangsbetaling:

  1. Kunden skal indtaste mobilnr. på Indholdsudbyderens landing page
    1. Skal kunden fraskrive sig fortrydelsesret skal der være mulighed for aktivt at fravælge dette:
      1. Et afkrydsningsfelt med følgende tekst: Jeg accepterer hermed at fraskrive mig min ret til 14-dages fortrydelse.
      2. Afkrydsningsfeltet må ikke være udfyldt på forhånd.
    2. Skal kunden ikke fraskrive sig fortrydelsesret, så der være følgende tekst på landing page:
      1. Du har 14 dages fortrydelsesret, læs mere om din fortrydelsesret på 4T.dk
  2. Kunden indtaster mobilnr.
  3. Kunde modtager en SMS med PIN kode:
    1. Når kunden har fortrydelsesret:
      1. Du bestiller nu SERVICE NAVN til yy KR. Du har 14 dages fortrydelsesret, læs mere om din fortrydelsesret på 4T.dk.
        Indtast XYZW på hjemmesiden for at bekræfte bestillingen.
        MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.
    2. Når kunden ikke har fortrydelsesret:
      1. Du bestiller nu SERVICE NAVN til yy KR.
        Du har anerkendt og givet samtykke, at der ikke er fortrydelsesret på dit køb.
        Indtast XYZW på hjemmesiden for at bekræfte bestillingen.
        MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.
  4. Kunden modtager en kvittering på SMS:
    1. Når kunden har fortrydelsesret:
      1. Kvittering: Du har købt SERVICE NAVN til yy KR. Du har 14 dages fortrydelsesret, læs mere om din fortrydelsesret på 4T.dk
        MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.
    2. Når kunden ikke har fortrydelsesret:
      1. Kvittering: Du har købt SERVICE NAVN til yy KR. I forbindelse med købet har du anerkendt og givet samtykke til, at der ikke er fortrydelsesret på dit køb.
        MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.

 

Eksempel 2A: Online initieret tjeneste med fortløbende abonnement:

  1. Kunden skal indtaste mobilnr. på Indholdsudbyderens landing page
    1. Skal kunden fraskrive sig fortrydelsesret skal der være mulighed for aktivt at fravælge dette:
      1. Et afkrydsningsfelt med følgende tekst: Jeg accepterer hermed at fraskrive mig min ret til 14-dages fortrydelse.
      2. Afkrydsningsfeltet må ikke være udfyldt på forhånd.
    2. Skal kunden ikke fraskrive sig fortrydelsesret, så der være følgende tekst på landing page:
      1. Du har 14 dages fortrydelsesret, læs mere om din fortrydelsesret på 4T.dk
  2. Kunden indtaster mobilnr.
  3. Kunde modtager en SMS med PIN kode:
    1. Når kunden har fortrydelsesret:
      1. Du bestiller nu et fortløbende abonnement på SERVICE NAVN til yy KR. pr. uge/måned.
        Du har 14 dages fortrydelsesret, læs mere om din fortrydelsesret på 4T.dk.
        Indtast XYZW på hjemmesiden for at bekræfte bestillingen.
        MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.
    2. Når kunden ikke har fortrydelsesret:
      1. Du bestiller nu et fortløbende abonnement på SERVICE NAVN til yy KR. pr. uge/måned.
        Du har anerkendt og givet samtykke, at der ikke er fortrydelsesret på dit køb.
        Indtast XYZW på hjemmesiden for at bekræfte bestillingen.
        MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.
  4. Kunden modtager en kvittering på SMS:
    1. Når kunden har fortrydelsesret:
      1. Kvittering: Du har købt et fortløbende abonnement på SERVICE NAVN til yy KR. pr. uge/måned.
        Du har 14 dages fortrydelsesret, læs mere om din fortrydelsesret på 4T.dk
        Opsig abonnementet ved at besvare denne SMS med STOP.
        MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.
    2. Når kunden ikke har fortrydelsesret:
      1. Kvittering: Du har købt et fortløbende abonnement på SERVICE NAVN til yy KR. pr. uge/måned.
        I forbindelse med købet har du anerkendt og givet samtykke til, at der ikke er fortrydelsesret på dit køb.
        Opsig abonnementet ved at besvare denne SMS med STOP.
        MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.
    3. Efterfølgende kvitteringer:
      1. Kvittering: Du er takseret yy KR. for dit SERVCE NAVN abonnement.
        Opsig abonnementet ved at besvare denne SMS med STOP.
        MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.
    4. Kvittering ved STOP:
      1. Dit abonnement på SERVICE NAVN er hermed stoppet.
        MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.

 

Eksempel 3: Éngangs-indsamlinger initieret via online – og/eller flygtige medier:

  1. Kunden sender en SMS med keyword til 1xxx
  2. Kunden modtager kvittering:
    1. Tak for dit bidrag på yy KR.
      MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.

 

Eksempel 3A: Indsamlinger som abonnement:

  1. Kunden sender en SMS med keyword til 1xxx
    1. Du har nu tilmeldt dig en fortløbende donation til SERVICE NAVN til yy KR. pr. uge/måned. Opsig abonnementet ved at besvare denne SMS med STOP.
      MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.
  2. Efterfølgende kvitteringer:
    1. Kvittering: Du er takseret yy KR. for dit SERVCE NAVN abonnement.
      Opsig abonnementet ved at besvare denne SMS med STOP.
      MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.
  3. Når 1 og 2 gennemføres på én gang (skal fremgå af markedsføring):
    1. Du har nu tilmeldt dig en fortløbende donation til SERVICE NAVN til yy KR. pr. uge/måned.
      Denne SMS er samtidig kvittering for dit første bidrag.
      Opsig abonnementet ved at besvare denne SMS med STOP.
      MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.
  4. Kvittering ved STOP:
    1. Dit abonnement på SERVICE NAVN er hermed stoppet.
      MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.

 

Eksempel 3B: Nyhedsbrev vedr. indsamlinger med opfordring til donation.

  1. Kunden sender en SMS med keyword til 1xxx
    1. Du har nu tilmeldt dig til SERVICE NAVN.
      Opsig abonnementet ved at besvare denne SMS med STOP.
      MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.
  2. Udsendelse af nyhedsbrev med opfordring til donation:
    1. SERVICE NAVN har brug for din hjælp til…….
      Du bidrager med yy KR. ved at besvare denne SMS med keyword
      Opsig nyhedsbrev ved at besvare denne SMS med STOP.

      MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.
  3. Efterfølgende kvitteringer:
    1. Kvittering: Du er takseret yy KR. for dit bidrag til SERVCE NAVN.
      Opsig nyhedsbrev ved at besvare denne SMS med STOP.
      MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.
  4. Kvittering ved STOP:
    1. Dit nyhedsbrev på SERVICE NAVN er hermed stoppet.
      MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.

 

Eksempel 4: Afstemning annonceret i flygtige medier (Radio/TV programmer) max 12 kr. pr. stemme:

(Information om fortrydelsesret etc. læs afsnit 11.2.3)

  1. Kunden sender en SMS med keyword til 1xxx
  2. Kunden modtager kvittering, når kunden har fortrydelsesret
    1. Du har deltaget i en SERVICE NAVN afstemning til yy KR.
      Du har 14 dages fortrydelsesret, læs mere om din fortrydelsesret på 4T.dk
      MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.
  3. Kunden modtager kvittering, når kunden ikke har fortrydelsesret
    1. Du har deltaget i en SERVICE NAVN afstemning til yy KR.
      I forbindelse med deltagelsen har du anerkendt og givet samtykke til, at der ikke er fortrydelsesret på dit køb
      MVH Indholdsudbyder navn, Mail, tlf.

 

Eksempel 5: SMS-oplysning om kommende opkrævning af abonnement:

Læs afsnit 11.1.3.

  1. 24 timer forud for planlagt opkrævning af et abonnement skal indholdsudbyderen sende en SMS til kunden med følgende indhold:
    1. Du har et abonnement på SERVICE NAVN til yy KR. pr. uge/måned.
      Abonnementet opkræves i morgen.
      Ønsker du at opsige abonnementet så besvar denne SMS med STOP.
      MVH Indholdsudbyder navn, mail, tlf.

 

Eksempel 6: SMS i forbindelse med afslutning af prøveperiode:

Læs afsnit 9, SMS i forbindelse med test af tjenester før køb.

  1. Indholdsudbydere kan vælge at tilbyde en gratis testperiode på en indholdstjeneste, for at kunne få en højere pris. Indholdsudbyderen vælger selv længden af testperioden. Som afslutning på testperioden skal indholdsudbyderen udsende følgende SMS:
    1. Du har nu gratis prøvet SERVICE NAVN i zz dage.
      Hvis du ønsker fortsat at gøre brug af tjenesten, så koster det yy KR. pr. uge/måned, som opkræves via mobilregningen.
      Tryk her for bestilling (www.contentprovider.com).
      MVH indholdsudbyder, navn, mail. tlf.
      contentprovider.com udskiftes med relevant tilmeldingsside.